Packningen inför Japanese Odyssey
Då har jag packat det mesta inför 255 mils cykling med nästan 50000 höjdmeter. Planen är att jag skall försöka klara av loppet på 12 dygn och det är utifrån det jag har packat och kittat cykeln.
Om vi börjar med cykeln så är det min trogne följeslagare TREK Boone Cykelsmedjan Edition som jag litar på ännu en gång. Det är en TREK Boone 9 cyclocrossram i kolfiber från 2015 med:
- Ultegra Di2 med hydrauliska skivbromsar. Kompaktvevparti och 11-32 kassett.
- Hjul byggda på HPlus Son Archetype fälgar med 32 ekrar. Hope baknav och Supernova dynamonav fram. Däcken är nya Continental Grand Prix 4 Season 32mm.
- Fram och baklyse från Supernova och en ny the Plug på styrstammen.
- Styre och tempopinnar i aluminium från Zipp med växelreglage i ändarna. Armstöden kommer från Profile Design och är fjäderbelastade så man kommer in med händerna under när de inte används. Styret är lindat med en 3,2 mm linda från Lizard Skins med extra gelkuddar under. Dessutom fyllde jag styret med VIBEX för att ta bort ännu mer vibrationer. Under pinnarna har jag monterat ett flaskställ från Profile och två GPS-fästen för min Garmin Etrex 30 och reserven som får vara min Edge 1000.
- Sadeln är en Cobb Randeé som hittils funkat riktigt bra.
- Väskorna kommer huvudsakligen från Apidura förutom mina stembags för mat som är från Revelate Design.
I ramväskan har jag packat ner följande:
Pekbok när teckenspråk eller engelska inte funkar längre, minneslappar med kontrollerna, 12 paket Resorb Sport, Hjälmlampa Exposure Joystick, litet wirelås för korta stopp, spork, skalhandskar från Outdoor Research, Armvärmare och knävärmare Rapha Merino, Buff från Suunto, allergipiller, toapapper, extra linser, miniverktyg med sax och pincett från Victorinox, plåster, första förband, universalkontakt med dubbla usb-utgångar, powermonkey, kablar till iPhone, micro-usb, hjälmlampa, olja och trasa, miniverktyg Lezyne, tandborste, tandkräm, solkräm, chamois crème, koffeintabletter, voltaren, panodil och salttabletter.
Sadelväskan innehåller:
Extra lyse från Lezyne, Spot 3, liggunderlag Thermarest NeoAir XS, bivybag Alpkit Hunka, sovsäck Western Mountaineering Everlite, myggnät, pump, två slangar, däckjärn, 2 nödgel, 4 AAA batterier, 4 AA batterier, 8 buntband, växelöra, bromsklossar, skocleat, kedjelås, Di2 laddare, 4 kedjelänkar, laglappar för slang, Sugaru, Tireboot, silvertejp, Tear-Aid, tåvärmare, ullstrumpor, Rapha insulated gillet, regnställ Outdoor Research Helium, shorts för sov och bad.
Matväskorna på styret är laddade med:
Benreflexer, hörlurar, ögondroppar, solstift mandelmassa och en massa socker för första dagens cykling.
På kroppen kommer jag köra med:
Gore skorna jag körde med på TCR 2015, Bontrager hjälm, Rudy Project fotokromatiska glasögon, Tröja från Craft, Rapha Merino baselayer, Rapha Brevet Bibs, Rapha Brevet sockar och Hestra handskar.
Totalt väger cykeln in på 17,4 kg med allt utom vätska. Då ingår mat för första dagens cykling.
Jag återkommer i morgon med lite länkar till hur ni enklast följer loppet. Nu ska jag packa ner cykeln i lådan. Rörisolering är grymt bra för ramen om ni inte testat.
Hörs imorgon igen då.
Så spännande att få ta del av ditt äventyr! Jag uppskattar redovisningen av din utrustning, eftersom jag planerar min första cykeltur på 100 mil till våren.
Lycka till!
Tack så mycket & lycka till med planeringen.