Svenska Cycling Plus
Annons
Annons
Prylbloggen

SRM + Look = ny effektpedal

Schoberer Rad Messtechnik är den gyllene standarden – index, referensen, küngen – av effektmätare. SRM:s produkter och headunit (PC8 är den senaste versionen) har prytt i stort sett alla yrkescyklisters tävlingsredskap. Dessutom visar tyskarna på ett trevligt sinne för kulör och estetik genom att erbjuda datamaskinen i regnbågens alla färger:

SRM Powercontrol 8 i alla tillgängliga färgsättningar
SRM PC8 i rödeloxerad aluminium

SRM:s effektmätare har fram tills nu varit vevarmsbaserade, men från och med den första juli ska du kunna beställa frukten av SRM:s och franska Look:s samarbete:

Ja, exakt. En pedalbaserad effektmätare utan något dingel-dangel/pod/jox som hänger oh messar upp utseendet på ens hoj. Och namnet på SRM:s och Look:s colab? Exakt.

Annons

Exakt kommer att saluföras i tre olika versioner: Dubbelsidig mätning med PC8-dator (bilden ovan – ca 2200 euro), dubbel utan datorn (ca 1400 euro) enkelsidig mätning med en blankad, vänster pedal (ca 800 euro). Leverans som sagt från första juli.

SRM Exakt med hårdvaran och bägge töjningsgivare. Ett nätt litet paket

Så… SRM och Look bakom en effektpedal. Det låter definitivt som en aptitretande anrättning, som lovar ett enklare handhavande (byta vevparti mellan cyklar eller bara skruva av och på ett par pedaler?) jämfört med SRM:s hittills saluförda varor. Låt oss hoppas att man numera kan/tillåts/är betrodd (stryk det som ej önskas) att själv byta batterier i dem. SRM:s vevarmar är kända för sin precision och pålitlighet. De är också ökända för en tveksam batteristrategi: när de håller på att ge upp hoppet är du tvungen att skicka dem till SRM i Tyskland. För ett batteribyte.

Registrera intresse för pedalerna här

 

Erol Orhun
Nyfiken, frågvis, vetgirig. Om allt och alla. Antal hjul är inte så noga, men fordon på två och fyra hjul har alltid spelat hårdare, högre och härligare på hjärtats strängar. Intresserad av allt som är intressant i världen. Första cykeln? En metallic-blå GX 2000 med halvmeters limp-sadel. Sedan en TBG, en Miyata, en Bridgestone, ett par Bottechia, en Kona... Och det var innan intresset fick verkshöjd på allvar. Skriver mest om prylar. För det är roligast.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Annons

Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns i våra användarvilkor. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.